Vadim Deruzhinsky писал(а):Кот: «Для начала какбе в середине 13 века полоцкая земля была "русская", как вы знаете))))
А в еще большем начале Рюрик этот полоцк направо и налево раздавал»
Вы посты читать умеете? Я в предыдущем посте уже разъяснил вам, что Полоцкое Государство НИКОГДА «русским» не было.
А в то время половчане...
ДАГАВОР СМАЛЕНСКАГА, ВIЦЕБСКАГА I ПОЛАЦКАГА КНЯСТВАЎ 3 РЫГАЙ, ГОТЛАНДСКАЙ ЗЯМЛЁЙ I НЯМЕЦКIМI ГАРАДАМI 1229 года
Князь Мстислав Давыдовиць послал свои мужи, Еремея Попа, Пантелея Сотьского, от Смольнян в Ригу, а из Ригы на Готьскый берег, утверживати мир, а розлюбье на сторону отверечи, которое было межи Немци и Смольняны; а за тот мир страдал1 Рулф из Кашля2 и Тумаш Михайловичу абы добросердье межь их было, абы Рускым купцем в Ризе и на Готьском березе, а Немечкым купцем в Смоленьской волости любо было, как мир утвержен, и добросердье абы в векы стояло, и Князю любо бы и всим Смолняном и Рижаном и всим Немчем, по В(о)сточному морю ходящим, оже такую правду въисали, которою правдою быти Русину в Ризе и на Готьском березе, абыша тоя правды держали и в векы.
«Бог того не дай, оже розбой по грехом пригодитьсь межи Немци и Руси, что за что платити, абы мир не раздрушен, абы Немцичю любо было. - А се починок правде:
1. Оже убьють вольнаго человека, платити за голову 10 гривен серебра по 4 гривны кунами или пенязи, а за холопа гривна серебра; аже кто холопа ударить, гривна кун. Та же правда буди и в Смоленске, и в Ризе, и на Готьском березе.
2. Аще око выбьють или руку оттнуть, или ногу, или иная которая храмота на теле явиться, 5 гривен серебра, а за зуб 3 гривны серебра. Таже правда буди в Смоленске и на Готьском берегу.
3. А кто деревом ударить человека до крови, полторы гривны серебра; аже ударить по лицю или за волосы иметь, или батогом шибеть, платить без четверти гривна серебра; аже послови3 пригодится пакость или Попови, в всякой обиде за два чрловека платити дань.
4. Аще кто друга ранить, а хромоты на теле не будеть, полторы гривны серебра платити.
5. Аще Рускый гость или в Ризе, или на Готьском березе извинится4, никакоже его всадити в дыбу5, оже будеть порука понь; не будеть ли порукы понь, то лзе дсадити в железа. Или Немецкый гость извинится, не лзе его вереци в погреб; оже не бунеть понь порукы, лзе его всадити в железа.
6. Оже Немечкый гость дасть свой товар в долг в Смоленьске, а Русин будеть должен Руси, ино Немцичю напереди взяти. Таже прав да буди Русину в Ризе и на Готьском березе.
7. Аще Князь взверьжеть6 на Русина, и повелить его разграбити с женою и с детьми, а Русин будеть должен Немцичю, (то Немцичю) наперед взяти, а потом како Богови любо и Князю. Таже правда буди Русину в Риге и на Готьском берегу.
...
35. Епископ же Рижьскый, Фолкун Мастер Божмх Дворян25, и вси волостели по Рижеской земли дали Двину волену от устья доверху по воде, и ло берегу всякому гостю Рижьскому и Немечькому ходящим вниз и верх. Бог того не дай, аще кого притца прiиметь, или ладья уразиться Руская, или Немечькая, вольно ему свой товар привезти к берегу без всякой борони. Аще будеть в пособлеше людiй мало будеть, а к тому принаймати людш в помочь; то, что будеть сулил найма, через то боле не взяти. Таже правда буди Русину в Ризе и на Готьском березе, и Немчичю в Смоленьской волости и в Полтьской и в Витебьской."
ДАГАВОРНАЯ ГРАМАТА КНЯЗЯ ГЕРДЗЕНЯ З IНФЛЯНЦКIМ МАГІСТРАМ (Конрадам фон Мандэрнам) I ГАРАДАМI РЫГАЙ, ПОЛАЦКАМ I ВIЦЕБСКАМ 1263 года
Верху того, про ту1 пакость, што ся в ро | змирьи створило, как им от обою сторону отсту | пити, што Руськая земля словеть Полочькая, от тое зе | мли местерю и брат(ь)и его отступит(и) с всею правдою.
