БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Модераторы: goward, Vadim Deruzhinsky, Andrey Ladyzhenko

Сообщение альберт » Чт авг 09, 2012 8:52 am

Vadim Deruzhinsky писал(а):
И еще нюанс. Почему в Украине было и есть мощнейшее националистическое движение (УНА, УПА, УВО, бендеровцы), а в Беларуси абы что? Видимо, с хутором и связано: Украина исторически была тоже общинной – но не на уровне нашей шляхты, а на уровне уже казачества. Нашу шляхту изничтожил царизм, а вот казачество Украины к началу 20 века вошло в пик национального сознания. А в Беларуси никакого казачества не было, как и вообще мы не степная страна, а наши предки не были скотоводами, сарматами.


В Украине где жили казаки тишина и спокойствие, было, есть и будет. Все протестные движения там возникали на Волынщине, не столько соврнменной Волынщине, но в более широком понятии и территории(а казаками там и не пахло), а про Волынь еще в 16 веке писали, что в ВКЛ и Польше самые воинственные это волынцы. А казаки это пшик :D
Аватара пользователя
альберт
 
Сообщения: 1425
Зарегистрирован: Пт ноя 25, 2011 7:11 pm
Откуда: Минск

Сообщение bhajravi » Чт авг 09, 2012 4:51 pm

gervasij писал(а):bhajravi, калі я пісаў пра "сваіх" фермераў, то бачыў перад вачыма не альшанскіх гуркагобаў, але заможных хутаран, якія на грошы , якія прывезлі з США ці Еўропы набывалі зямлю, а таксама -"кулакоў" першай паловы 20 стагоддзя, з якімі змагаліся чырвоныя "міраеды". Тыя ведалі шмат, сачылі за падзеямі і былі, бо першыя пасярод першых, актыўнымі дзеячамі грамадскага арганізму. Так ,мне падаецца.

Ці, ён мае вялікі надзел зямлі за горадам, клапоціцца пра тое, каб шлях да ягонай сядзібы быў добрым (каб гуркі хутка перасоўваць з пункту А ў пунк Б)? Жывучы ў горадзе-кожны сам па сабе.. розная вера... цемрашальства адных, п'янства, зайздрасць... Няўжо, пратэстанты павінны клапоціцца пра дзяржаўную маёмасць- шляхі?

А тое што не ўсім вучыцца ў ВНУ.. дык няўжо ўсе палякі, немцы, французы, ангельцы маюць вышэйшую адукацыю? Але, з часам, калі ня будзе месца вольнага на зямлі ад гуркоў, прыйдзецца ім шукаць іншыя варыянты... тады і знойдзецца які бацька, які пашле сына вышэй парніка, каб чалавекам стаў, можа нават прэзідзентам.


няўжо такі й перад вачыма скакалі грозныя землепашцы?;) не ведаў бы паніча асабіста, дык параіў бы закусваць пасля другой:) я, вось, іншага меркавання аб палітычнай адукаванасці тагачасных сялян. былі, вядома, і дасведчаныя гаспадары, але здаецца з большага сітуацыя была аналагічнай сённяшняй. заможны яшчэ не значыць свядомы. от, дробная шляхта была матэрыяльна фактычная роўная сялянам, але была куды сацыяльна актыўней. тут, мяркую, выхаванне грае адну з галоўных дудаў.

а пра каво пратэстанты клапоцяцца? толькі пра саміх сабе. праўда ж агітуюць. то бок рупяцца і за чужыя душы;) дык маглі б за дзяржаву падумаць, і за народ свой, дый і за дарогу ўрэшце..

тут не ў дыпломе справа. а ў тым, што людзі развівацца не хочуць. іх усё задавальняе. цікава ці чытаюць яны якія кніжкі хоць. акром бібліі..
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Сообщение gervasij » Сб авг 11, 2012 5:33 pm

Спадар, bhajravi, хутка пабачымся! Адкажаце па поўнай праграме)

Чытаю Вас і нічога не разумею. Не хапае мне адукацыі, каб прабіцца праз навароты. Што і да чаго ніяк не пайму - "закусвайце, ваяўнічыя земляробы... і г.д."...

Не рабіце памылак Правадыра форума, ня блытайце час, лета з зімой... Усё, калі ласка , удакладняйце. )

Перш чым у гуркаробаў- пратэстантаў у першым й другім калене камяні кідаць, што невукі, кніг ня чытаюць, пра дзяржаву ня клапацяцца.. паглядзім спачатку на сабе. Што мы, пракачаныя ў гісторыі ад А да Я зрабілі дзеля дзяржавы? І дзе мы закідалі жвірам яму на дарозе, дзе плот паднавілі.. /не на сваім летішчы, а так, абы дзе/, каб іншым лепей было?
Яшчэ пытаньне, якое паняцце можа быць у Альшанскіх, які гонар за Краіну, калі яны выгадаванцы сацыяльнага рэалізма, ад якога іх, магчыма ванітуе?! Хто з імі "культурна" працуе, калі яны самі ўзнаўляюць сабе падобных..?
Даю поўвуха на адсячэньне, што нават некаторыя тутэйшыя фарумісты, магчыма, пра нашу культуру ведаюць ня тое каб нічога, але ..не так уж і шмат. Бо, па таму, як падтрымліваецца тэма КУЛЬТУРА ВЯЛІКАЛІТВЫ, МУЗЫКА ВЯЛІКАЛІТВЫ бачна, што цікавасці грамадства далей за барацьбу за балцкі субстрат і іншае падобнае проста ня выходзяць. А бяз ведаў /прычым з дзяцінства/ імёнаў, твораў , як літаратурных, дык і музычных ад Сярэднявечча да сучаснасці ня вырвацца з багны. Ведаючы з дзяцінства, мы шагаем далей,развіваем, а ня займаемся бязконцым вяртаньнем й вяртаньнем імёнаў з небыцця.

Калі гэта так, калі няма прагі ў тутэйшых, дык чаго чакаць ад тамтэйшых, гуркаробаў?
Тое самае і з мовай.
Няўжо дзеці В.Д. , якія і зараз, магчыма, ня чуюць у хаце нашу мову, будуць ведаць яе, як Купала? Ці, вырашаць, што раз бацька не размаўляе, але такі вядомы, дык мы што, горш?
Ці, я памыляюсь і самыя лепшыя мовазнаўцы як раз з цалкам расейскамоўнага атачэньня выходзяць?


П.С. вось так, дзеля жарту пытаньні /можна не адказваць/ да фарумістаў:
Топ-10 ліцьвінскіх мастакоў за ўсе часу, ад твораў якіх зямля скаланулася..
Топ-10 кампазітараў, музыкаў, якія нешта ў гэтым сьвеце зварухнулі.
Топ-10 пісьменьнікаў і паэтаў якія спрабавалі зрабіць гэты свет лепей.
Топ-10 філосафаў...

Мяркую, што нейкі сярэдні немец, француз,ангелец,ці паляк на гэта пытаньне адкажа. Адкажа і з выклікам паглядзіць на нас.. ну, а Вы?
І пойдзе ,усміхаясь у бараду... а мы -"на першым жа скачку расколемся" - Хруцкій, Міцкевіч, Агінскій, Лышчынскій... а далей?
Прабачаюсь, батарэя зараз ляснецца... калі што, удакладню. потым.
gervasij
 
Сообщения: 3349
Зарегистрирован: Вс авг 09, 2009 1:00 pm
Откуда: Vialikalitva (Belarus)

Сообщение bhajravi » Вс авг 12, 2012 11:53 am

gervasij писал(а):Не хапае мне адукацыі, каб прабіцца праз навароты."


пан, тожа падаўся ў гурковы бізнэс?;)

gervasij писал(а):Перш чым у гуркаробаў- пратэстантаў у першым й другім калене камяні кідаць, што невукі, кніг ня чытаюць, пра дзяржаву ня клапацяцца..


дык і дзядзьку абыходзіць тэму. тэза была такая, што заможны кулачок будзе дбаць не толькі пра свой дабрабыт, але й пра агульнанацыянальны. я ў гэтым сумняваюся. і альшанцы яскрава пра тое сведчаць. пра гіпатэтычных слаўных нашчадкаў гуркабобаў няма чаго гаварыць, бо тае толькі надзеі і разважанні.

gervasij писал(а):паглядзім спачатку на сабе. Што мы, пракачаныя ў гісторыі ад А да Я зрабілі дзеля дзяржавы? І дзе мы закідалі жвірам яму на дарозе, дзе плот паднавілі.. /не на сваім летішчы, а так, абы дзе/, каб іншым лепей было?


нагадваю: альшанцы падаткаў не плацяць. а кожны з нас выдаткоўвае са свайго заробку пэўную суму на агульнадзяржаўнае будаўніцтва. існаванне гэткага форуму няўжо нічога не ўносіць у нацыянальную скарбонку? не адным жа гурком (жвірам і плотам) жывы чалавек. і добрым словам можна дапамагчы. адкажу за сябе. асабіста я быў сярод тых, хто ладзіў акцыю па прыборке гарадскога парку ад смецця ў Наваполацаку і быў непасрэдным яе удзельнікам. не густа, канечне, але хоць нешта.

gervasij писал(а):Яшчэ пытаньне, якое паняцце можа быць у Альшанскіх, які гонар за Краіну, калі яны выгадаванцы сацыяльнага рэалізма, ад якога іх, магчыма ванітуе?! Хто з імі "культурна" працуе, калі яны самі ўзнаўляюць сабе падобных..?


ягамосць, дык эта ўжо іншая справа. была канстатацыя факту адно, што ёсць такія рабяты і яе вынікі для грамадства. не кажу, што альшанцы цалкам вінаваты ў сваіх ультра-собскіх паводзінах і невуцтв. вот, мі з вамі таксама гадаванцы сац.рэалізму, але чамусьці не ўзнаўляем сабе падобных;) яны не пяшчотныя і пушыстыя, а яшчэ самі вінавацяць гарадскіх у тым, што яны працаваць няхочуць, адныя лайдакі бач. так шо і абяляць іх не варта.

gervasij писал(а):Даю поўвуха на адсячэньне, што нават некаторыя тутэйшыя фарумісты, магчыма, пра нашу культуру ведаюць ня тое каб нічога, але ..не так уж і шмат. Бо, па таму, як падтрымліваецца тэма КУЛЬТУРА ВЯЛІКАЛІТВЫ, МУЗЫКА ВЯЛІКАЛІТВЫ бачна, што цікавасці грамадства далей за барацьбу за балцкі субстрат і іншае падобнае проста ня выходзяць.


пра паўвуха цалкам згодны. вумныя мужы кажуць, што нацыю стварае яе авангард у выглядзе пісьменнікаў і паэтаў, музыкаў, філосафаў, мастакоў, журналістаў, гісторыкаў і лінгвістаў.. таму трэба бамбардзіраваць паспалітых культурным скарбам ліцвінаў. але ш, пан, бачыць сам, што бомбы этыя на каленке лепім, бо самі часта нічога пра гэты авангард не ведаем..

што тычыцца сярэдніх немцаў ці хранцузаў. дык, вось, для чысціні эксперымента апытай пару штук. каво ані там назавуць. усё ж, па-першае, у іх якая-ніякая ў этых эўрапейцаў нацыянальная дзяржава. прынамсі, вуліцы спадзяюся ў іх не абрыкосавая з сонечнай, і станцыі метро не леніна, маладзёжная (замест моладзевая), фрунзенская, кастрычніцкая, трактарны завод.. і г.д. па-другое, не варта раўнаць веліч хаця б той жа нямецкай філасоўскай школы з беларускай. там гэта сусветна вядомыя імёны. растыражаваны не толькі самімі немцамі. таму ім у гэтым плане прасцей. колькі вона таго ж Ніцшэ друкую-перадрукоўваюць. у тым ліку і на расейскай. а Лышчынскага хто чытаў творчасць.. ды чо далёка хадзіць. калі было апошняе перавыданне Абдзіраловіча? (у Беларусі ўвогуле не было. а што там перавыдаць та. 30 старонак усяго. па-нармальнаму, у школьнай праграме павінен быць)
Последний раз редактировалось bhajravi Вс авг 12, 2012 3:22 pm, всего редактировалось 3 раз(а).
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Сообщение bhajravi » Вс авг 12, 2012 1:21 pm

пра хутары. вот, выпіска з падручніка за 11 клас "История Беларуси. ХІХ - начало ХХІ в." (Минск, Издательский центр БГУ, 2009):

"В соответствии с указом от 9 ноября 1906 г. каждый крестьянин мог выйти из общины и получить землю, которой пользовался, в личную собственность, причем на отдельном участке - хуторе или отрубе. так уничтожалась крестьянская община и общинное землевладение, разрушались населенные пункты, а вместе с ними - традиционный уклад жизни сельских жителей и коллективистская традиция восточнославянской деревни. Крестьянину нужно было разобрать и перевезти на хутор, гумно, хлев, амбар и другие хозяйственные постройки, собрать их на новом месте. Многие постройки были настолько дряхлыми, что просто рассыпались, а на новые не было денег. На хуторе надо было выкопать колодец, подвести дорогу, выполнить другие хозяйственные работы. Средств на это у большинства крестьян не было. Взять деньги в банке они тоже не могли, потому что нечем было потом рассчитываться за кредит.

Земля на полях вокруг деревни отличалась по качеству, и каждый хотел получить хутор на том поле, где земля была более плодородной. Поэтому крестьянину приходилось угождать местным чиновникам, землеустроителям и землемерам при помощи взяток. На это у большинства тоже не было денег.

Получить бывшую общинную землю в собственность крестьянин мог и в виде отруба. В этом случае усадебные и хозяйственные постройки не обязательно было переносить в поле, на место нахождения отруба. Можно было продолжать жить в деревне. Но здесь возникали сложности, связанные с качеством земли отруба, его удаленностью от деревни, отсутствием дороги для подъезда и др.

Материальной и финансовой поддержки со стороны государства при переселении на хутора и при пользовании землей в виде отруба крестьянство не получало. Незначительные средтсва, выделенные на эти цели, были разворованы чиновничеством. Хуторизация осуществлялась за счет самих обедневших крестьян.
В связи с этим большой активности в переселении крестьянства на хутора Беларуси не наблюдалось. В 1907-1914 гг. в пяти западных губерниях только 12% от вссех крестьянских дворов создали хуторские и отрубные хозяйстсва. Остальные крестьянские дворы проигнорировали столыпинскую хуторизацию.

Охотно выходили из общины крестьяне-бедняки, которые из-за невозможности вести хозяйство продавали свои наделы и переходили на положение батраков или переселялись в города. С 1907 по 1914 г. в белорусских губерниях продали землю хозяева 35,8% всех хуторских и отрубных дворов. Крестьяне-бедняки превращались в сельскохозяйственных рабочих, пролетариев.

Активно выселялись на хутора зажиточные крестьяне. Они скупали за бесценок землю бедняков, а также земли помещиков, чиновников и офицеров, увеличивали размеры своих хозяйств и превращались в сельскую буржуазию. Если до реформы крестьяне, во владении которых было от 15 до 25 десятин земли состовляли 8,1%, то в результате реформы их число увеличилось до 37,3%.

Таким образом, стоолыпинская аграрная реформа содействовала капитализации аграрного сектора российской экономики, количественному росту сельской буржуазии и сельского пролетариата, концентрации больших земельных массивов в руках зажиточного крестьянства, становившегося главной социальной опорой самодержавия на селе. В 1914 г. зажиточных крестьян в Беларуси стало 12%, а бедняков - 68%.

Вместе с тем попытки разрушить общину и выселить крестьян на хутора, уничтожить традиционный жизненный уклад и коллективистскую традицию восточнославянской деревни при сохранении помещичьего землевладения не имели успеха". с. 64-66 (И.Л. Качалов)
Последний раз редактировалось bhajravi Вс авг 12, 2012 3:06 pm, всего редактировалось 3 раз(а).
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Сообщение bhajravi » Вс авг 12, 2012 3:03 pm

выкажу думку, што да складвання "хутарскога", інтравертнага, замкнёнага менталітэту беларусаў спрычынілася не т.зв. хутарызацыя, а безупынныя войны на тэрыторыі нашай краіны і пастаянныя жорсткія рэпрэсіі з боку расейскіх акупантаў, савецкі тэрор і сучасны пераслед дэмакратычных і апазіцыйных (у шырокім сэнсе слова) рухаў. страх пазбавіцца маёмасці, пасады, а то і жыцця вымушаў быць людзей малагаварлівымі, трымаць усё ў сабе. а вот тыя, хто ідзе ў нагу за правадыром здаецца больш разняволеныя і экстравертныя. пэўную ролю можа і грае нейкі экзістэнцыялізм беларусаў (які таксама вынікае з умоваў жыцця).
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Сообщение Vadim Deruzhinsky » Вс авг 12, 2012 7:16 pm

Bhajravi: «В соответствии с указом от 9 ноября 1906 г. каждый крестьянин мог выйти из общины и получить землю, которой пользовался, в личную собственность, причем на отдельном участке - хуторе или отрубе»

Вы путаете разные эпохи и разные ситуации.

При царизме наши крестьяне были закрепощены в крепостное право, чем ни в чем не отличались от русских. Точно так в Восточной Беларуси (т.н. БССР) были созданы колхозы, в которых беларусы ничем не отличались от тадждиков или бурятов, а после войны – от латышей, молдаван и западных украинцев с западными беларусами.

Но речь-то не об этом.

Согласно энциклопедии «Беларусь», этнос беларусов (литвинов) сложился с 1250-х к 17 веку, беларуская нация – с 16 века к 1920-м. Большей частью это время формирования облика беларуса вне и крепостного права царизма, и вообще вне колхозов.

Так что оставим указы и реалии 1906 или 1933 годов вне вопроса формирования ментальности беларуса. Вы согласны?

Ментальность формируется веками, а то и тысячами лет развития местной культуры.
Аватара пользователя
Vadim Deruzhinsky
Модератор
 
Сообщения: 9354
Зарегистрирован: Вс дек 24, 2006 8:15 pm
Откуда: Минск

Сообщение bhajravi » Вт авг 14, 2012 12:26 pm

Vadim Deruzhinsky писал(а):Вы путаете разные эпохи и разные ситуации.
Согласно энциклопедии «Беларусь», этнос беларусов (литвинов) сложился с 1250-х к 17 веку, беларуская нация – с 16 века к 1920-м. Большей частью это время формирования облика беларуса вне и крепостного права царизма, и вообще вне колхозов.


менавіта)
адпаведна энцыклапедыі беларусы, як нацыя былі ажно ў 1920 годзе. а мы тут коп'я ламаем ў 2012 ці ёсць тая нацыя ці яе няма.. але не заўсёды акадэмічныя выданні адлюстроўваюць рэчаіснасць. здаецца, тая ж сітуацыя і пра менталітэт, дзе мусоляць тыповыя штампы пра талерантнасць або працавітасць беларусаў.

вы самі сабе супярэчыце. раз менталітэт фармуецца стагоддзямі, і на яго не паўплывала Сталыпінскія рэформа, то з якога рога ён станецца хутарскім? трэба шукаць іншыя чыннікі, што спрычыніліся да інтравертнасці мыслення беларусаў. я, вот, схіляюся да думкі, што на яго паўплывала прыроднае асяроддзе (праз раскіданасць вёсак сярод густых лясоў і балот, бездарожжа ў пэўныя сезоны цалкам вырывала іх з агульнага жыцця дзяржавы), няспынныя войны (сяляне былі вымушаны хавацца і ўнікаць канфрантацыі), а таксама неадпаведнасць жыццёвых умоў і памкненняў духу (то бок непаразуменне з боку іншых змушала замыкацца ў сабе). хаця не здзіўлюся, што інтравертнасць мы блытаем з чымсьці іншым..

але. менталітэт - гэта хоць і даволі трывалая рыса, але яшчэ не значыць, што ён саўсім не падлягае зменам. кожнае новае пакаленне прыносіць нешта сваё ў гэтую скарбонку. і фармуецца ён не толькі пад час сацыялізацыі, але і ў працэсе камунікацыі з вонкавым светам, праз пэўныя ўстаноўкі маралі, звычаі. з пачатку 20 стагоддзя адбыліся карэнныя змены ў жыцці беларусаў, думаю яны адбіліся і на іхным менталітэце.
у сярэднявеччы, ды нават яшчэ ў 19 стагоддзі жыццё беларусаў было абумоўлена хрысціянскай рэлігіяй, а сёння іхны светапогляд амаль цалкам вызвалены ўплыву царквы. і калі ранейшы дабрабыт залежыў ад руплівасці працы на зямлі, то цяпер адарванасць ад яе, і новыя ўмовы назапашвання багацця фармуюць і новыя формы менталітэту (не звязаны з павагай да працавітасці). вялікі ўплыў дзейсніць і экспансія інфармацыйнай прасторы расеі, што насоўвае неўласцівыя беларусам рысы. і г.д.
наяўнасць зменаў можна ўбачыць у параўнанні фальклорных светапоглядных установак з існымі поглядамі беларусаў.

Vadim Deruzhinsky писал(а):При царизме наши крестьяне были закрепощены в крепостное право, чем ни в чем не отличались от русских. Точно так в Восточной Беларуси (т.н. БССР) были созданы колхозы, в которых беларусы ничем не отличались от тадждиков или бурятов, а после войны – от латышей, молдаван и западных украинцев с западными беларусами.


Статут ВКЛ юрыдычна замацоўваў прыгоннае права. працягнула традыцыю і Канстытуцыя 1791. вядома, што сітуацыя была лепшая за расейскую, але сяляне паўсюдна былі людзьмі другога гатунка. дый і няўжо адно толькі форма гаспадарання ў стане вынішчыць этнічныя адметнасці? пераўтварыць з бурата і беларуса ў маскаля?

выкажу сваю думку на чыннікі фармавання менталітэта чалавека традыцыйнага грамадства. менталітэт якога быў трывалым і ўстойлівым, бо і жыццё яго было такім жа і залежыла выключна ад геаграфічна-кліматычных фактараў. такіх як ландшафт (лес, горы, балоты, мора, рака, стэп, пустыня). як ужо пісаў выйшэй лес (гушчары) мог фармаваць інтравертны тып, а стэп наадварот экстравертнасць. клімат (цёплы, умераны, халодны, спякотны). так, халодны клімат большую частку змушае сядзець людзей дома, што не спрыяе камунікацыі. тое можна самае сказаць і пра частыя ападкі. колькасць сонечных дзён. чым іх меней, тым больш людзі схільныя да дэпрэсіі і апатыі. з гэтых фактараў вынікаюць наступныя. харчаванне. кожная кліматычная зона мае сваю адметную флору. здаецца ежа на першы погляд не мае відавочнага ўплыву на псіхалагічны стан, але ён безумоўна існуе. дарэчы, бульба ў аюрведзе, як і ўсе карняплоды лічацца тамасіным прадуктам (што выклікае млявасць, тупасць, інэртнасць). а схаванасць клубняў у зямлі можна экстрапаляваць на тыя псіхалагічныя якасці, якімі надзяляе расліна. сюды можна аднесці і псіхаактыўныя рэчывы, што ўжываліся ў рэлігійнай практыцы, і адбіваліся на светапоглядзе. фаўна. назіранне за пэўнымі жывёламі, капіяванне іх паводзін й жаданне здабыць іхныя ўласцівасці і сілу фармавалі адпаведныя псіхалагічныя якасці. і, нарэшце, форма вядзення гаспадаркі (качаванне, земляробства, рыбная лоўля). так, земляробства, напрыклад, спрыяе прывязцы жыцця да колазвароту сезонаў і "ўкараненню" на зямлі.
з пераходам да гарадскога жыцця, глабалізацыйных працэсаў гэтыя фактары не маюць ужо таго ўплыву.
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Сообщение bhajravi » Вт авг 14, 2012 4:31 pm

выдалена
Аватара пользователя
bhajravi
 
Сообщения: 80
Зарегистрирован: Чт сен 29, 2011 7:54 pm

Re: БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Сообщение Лявон Воучак » Сб ноя 24, 2012 9:41 pm

Однозначно, один государственный язык - беларуский. Невероятно красивый и мелодичный язык, не смотря на то, что был частично русифицирован. Если есть возможность восстановления "руссизмов" на родной - восстановить, либо заменить близкими словами из родственных языков (польский) но без фанатизма.Восстановление национальной символики и самой национальности "литвин". Без возвращения к корням сложно взращивать национальную гордость. Как беларус, мечтаю увидеть адекватный учебник беларуской истории, но для начала хотя бы календарь памятных дат и событий. Надеюсь, что и на учебнике, и календаре увижу фамилию Деружинский:-)
Аватара пользователя
Лявон Воучак
 
Сообщения: 87
Зарегистрирован: Сб ноя 24, 2012 9:01 pm

Re: БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Сообщение grron » Сб ноя 24, 2012 9:55 pm

Лявон Воучак писал(а):Надеюсь, что и на учебнике, и календаре увижу фамилию Деружинский:-)

Такой маленький, а уже льстец (с) :lol: Шутка. Сардэчна запрашаем на форум "змагароў, свідамітаў" і рускіх шавіністаў :P Калі вы ведаеце што трэба зрабіць для таго, каб вашыя словы ператварыліся ў справу, тады чакаем вашых думак.
Аватара пользователя
grron
 
Сообщения: 3526
Зарегистрирован: Вс май 16, 2010 2:41 pm

Re: БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Сообщение wladimiro » Сб ноя 24, 2012 10:18 pm

Ага , а под его именем какуюнибудь цитату про бороды диковатых азиатских москалей :lol: Чтоб скучно не было .
wladimiro
 
Сообщения: 883
Зарегистрирован: Сб июн 23, 2012 1:43 am

Re: БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Сообщение альберт » Вс ноя 25, 2012 9:34 am

Лявон Воучак писал(а):Однозначно, один государственный язык - беларуский. Невероятно красивый и мелодичный язык, не смотря на то, что был частично русифицирован. Если есть возможность восстановления "руссизмов" на родной - восстановить, либо заменить близкими словами из родственных языков (польский) но без фанатизма.Восстановление национальной символики и самой национальности "литвин". Без возвращения к корням сложно взращивать национальную гордость. Как беларус, мечтаю увидеть адекватный учебник беларуской истории, но для начала хотя бы календарь памятных дат и событий. Надеюсь, что и на учебнике, и календаре увижу фамилию Деружинский:-)

Язык это хорошо, но не самое главное, я бы его поменял на что-то внутри граждан Беларуси, чего сейчас к сожалению нет :x
Аватара пользователя
альберт
 
Сообщения: 1425
Зарегистрирован: Пт ноя 25, 2011 7:11 pm
Откуда: Минск

Совет при покупке квартиры от застройщика

Сообщение LuizaBiken » Вс ноя 25, 2012 10:07 am

"Наш Кипре" почиму покупают у нас? Если вы занятой человек, и предпочитаете делать все быстро и качественно, то покупка недвижимости на Северном кипрее не займет много времени. Профессионалы рынка недвижимости подберут вам лучший вариант по вашему запросу и оформят сделку всего за три дня с соблюдением всех юридических норм.
NASHKIPR RU Изображение Самые лучшие цены от застройщика.
LuizaBiken
 
Сообщения: 1
Зарегистрирован: Вт окт 16, 2012 5:09 am
Откуда: Russia

Re: БЫТЬ БЕЛАРУСОМ

Сообщение psv-777 » Вс ноя 25, 2012 10:14 am

На Кипре никто не хочет дачку приобресть? :roll:
psv-777
 
Сообщения: 7479
Зарегистрирован: Вс мар 22, 2009 1:30 am
Откуда: Менск

Пред.След.

Вернуться в История

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 90