Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Модераторы: goward, Vadim Deruzhinsky, Andrey Ladyzhenko

Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Kryviec » Вт сен 23, 2008 4:02 pm

Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение Эгил » Ср сен 24, 2008 1:45 am

У нас с вами одинаковые или очень похожие орнаменты.
Аватара пользователя
Эгил
 
Сообщения: 5644
Зарегистрирован: Вс апр 13, 2008 7:37 am
Откуда: Рига

Сообщение Kryviec » Ср сен 24, 2008 8:13 am

Эгил писал(а):У нас с вами одинаковые или очень похожие орнаменты.


Это и не удивительно :)
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Сб сен 27, 2008 8:02 pm

Почитал немного материалы. Много говорится о необходимости и важности для беларусов вернуться (или обращаться) к своей древней Традиции, например

— Які зьмест укладаюць у “крыўскую ідэю” сёньняшнія яе прыхільнікі?

— Крыўя сёньня – гэта слова-сымбаль. Сымбаль імкненьня да пакрыёмай праўды нашай зямлі. Гэта міт пра нашыя вытокі, залаты век і шлях да адраджэньня. Гэта паўночная Традыцыя, якая ніколі не зьнікала і жыве ў кожным тутэйшым. Гэта рэлігійнасьць, якая арганічна спалучае дзядоўскую веру і народнае хрысьціянства. Гэта ідэя, якая апэлюе да больш высокіх сэнсаў і надчасавых каштоўнасьцяў. Гэта стыль, цалкам адрозны ад той прафанацыі, якую сёньня мы назіраем паўсюль у Беларусі. Гэта пэўны ўзор паводзінаў і сьветаадчуваньня.



З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Сообщение Kryviec » Вс сен 28, 2008 6:34 pm

radzimic писал(а):З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.


Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі.

Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.

Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Вс сен 28, 2008 7:06 pm

Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі


А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?

Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.


Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.

Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.




Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Сообщение Kryviec » Пн сен 29, 2008 9:04 am

radzimic писал(а):А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?


Вядома, ідзецца пра крыўскую Традыцыю, якая сёння існуе ў вонкава хрысціянізаванай форме. Крыўская міфалогія досыць добра захавалася, прынамсі асноўныя наратывы: касмаганічны, этнагенетычны, нават царскі. Персанажны код (пантэон) таксама вельмі сістэмны і досыць поўны, хаця зноў жа - вонкава хрысціянізаваны. Але амаль усе народнахрысціянскія святыя маюць менавіта дахрысціянскую іканаграфію.

Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.


Вядома трэба мець матэрыял. Тутэйшы фальклор - адзін з найбагацейшых і добра зафіксаваных у Еўропе. Праблема насамрэч не ў наяўнасці матэрыялу, а ў яго адпаведнай і прафесійнай інтэрпрэтацыі.

Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.


У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Пн сен 29, 2008 11:34 pm

У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.


Вядома ж, у сялянскiм. :D Я вельмi здзiўлены. Насамрэч. Хацелася б пабачыць такiх чараўнiкоў, пагутарыць. Я i ня ведаў наша краiна багата такiм людам.

Дзякуй за вашу працу, есць цiкавыя матэрыялы, спадзяюся, будзе адчынены форум.

" і нават убачыць, калі пашанцуе."

Ага, сутыкнуцца з такiм на аўтобусным прыпынку. :wink:
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Litcvin » Ср окт 01, 2008 4:27 pm

Kryviec писал(а):Изображение
http://kryuja.org


Многае вельмі цікава,аднак
„И поиметь Кгинвил дочку у великого князя тверского у Борыса именем Марю, для которое ся окрестил у рускую віру…”[
,ці
Вялікі князь Літоўскі Міндоўг, прыняўшы ў 1287 г. каталіцтва, у тым жа годзе выракаецца яго, а у 1289 г. „до Прус впавши, места, котрые были крижаки побудовали, попалил и всьх христиан, котрые там мешкали, высекл…
Вядома ж,што Міндоўг быў забіты ў 1263г.Аб сьведчаць тагачасныя крыніцы. Аніякіх Гінгвілаў гісторыя зусім ня ведае,гэта адбылося ў 17ст.,калі празрыстасць Палачанства дынастыі ВКЛ была яшчэ зусім відавочна, а землі Літвы-летапіснай (сучаснай Беларусі)няведалі прасвету ад бясконцых войн,жамойцкія феадалы і вырашылі прыпісаць жамойцкасць датычна яшчэ і Полацкій Князёў.Так з’явіўся нейкі Гінгвіл,замест (захаванага ў памяці беларусаў) Барыса,а сучасныя летувісскія (жамойцкія) гісторыкі,нават сур’ёзна ўспрымаюць міт аб тым,што існуюць Барысаўскія камяні з надпісам-“Гінгвілаў сын”
вобраз Вялікага князя Літоўскага Вітаўта занатаваны ў пісьмовых крыніцах. Так напаўбоскае ягонае паходжаньне (нарадзіўся ад шлюбу Кейстута и паганскай жрыцы Біруты, што „хвалена от людей простых за богиню”[30]), выяўляецца ў здольнасьці рабіць гераічныя (надзвычайныя) ўчынкі ўжо ў дзіячым узросьце:
Нідзе няма звестак,што Бірута была жрыцай,акрамя гэтай жамойцкай казкі пра Гінгвіла,і першапачатковай назвы Літвы-Літубанія (гук ваеннай трубы(якіх толькі ў адных лятувісаў і ня знойдзена)на берагу мора.Аднак,нават па летапісу,толькі прусы ды ляхі да мора Варажскага прыседзець.) Літва ж,з самых першых звестак пач.11ст.сумежна з Руссю, а як нам вядома,на поўначы ад нас жылі яшчэ Яцьвягі,яшчэ былі Нальшаны,прычым у 13ст.яна ізноў выпадае на сумежнсць з Руссю (Кіевам уздоўж Бярэсце-Пінск),а Нальшаны,ды Яцьвягі ўзгадваюцца як асобныя дзяржавы,ці плямёны.
Калі вы хочаце нешта знайсьці пра нашых продкаў “нябожчыкаў”(мінавіта так іх клікалі(толькі ўжо потым гэтае слова набыло новы сэнс),а не паганымі,бо Трайдзень таксама быў праваслаўным,аднак у крыніцах яго згадваюць “дзеля сраматы, бязбожнага,як Нерона”),то ўдзельнічайце ў археалагічных даследаваннях,якія гучна гавораць аб тым,што ў нас гэта усё перамешалася адное з другім.Нават Гедымін бясконца кажучы пра адзінага Бога,таксама ўзгадваецца паганым,аднак таксама схізматыкам,і братам артадоксам. Цікава вельмі пра Васілька-сына Міндоўга(які таксама ўзгадваецца,як Ізяслаў з Навагрудку),дзе гаворыцца,хто ён у паганстве быў,таму на дзень загубляў па некалькі чалавек,каб рукі былі ў крыві. Аднак вельмі цікавае тое,што няма ніводнага паганскага культу,з удзелам чалавечых жэртвапрынашэнняў,а паганымі называюць усіх тык,хто на данны момант займаецца вайной,тое ж пра праваслаўнага Трайдзеня,тое ж нават знаходзім у пскавічоў наконт Лівонцаў,тоеж пра Васілька,які відаць ня хрышчэнне прыняў,а проста пакаяўся. Нават пералічаныя богі Міндоўга (Нънадѣеви, Телявели, ДивеРикше, Мѣидѣиноу),вельмі нагадваюць чартыханне якой небудзь бабкі ў вёсцы,калі той кот перабегае дарогу з лева направа-Ненадзейны теля велі Дзіве званай нарадзіць мяне ізноў. (Мѣидѣиноу-тут вельмі нагадвае сярэднявечны загавор- І ачысці МеІсопам,Ісоп-сярэдявечны трава-анцісэпцік,сення гучалаб і ачысці мяне гісопам.Відавочна,што Мѣидѣиноу,падзяляецца на тры часткі- Мѣ идѣ иноу,якія перакладаюцца зусім звичайна- Меня Ідзе Зноўку,ці,як гэта гуцыць у любой вёсцы-нарадзі мяне ізноўку,звичайна наперадзе ставячы слова МАЦІ)
Вось дзе вам непачаты край працы,а не тое,што вы тут панапісвалі,ды яшчэ і жамойтаў узгадалі…
Litcvin
 

Сообщение Litcvin » Пт окт 03, 2008 10:53 am

Вельмі цікавым для вас таксама павінен быць дакумант полацкага епіскапа,каторы памылкова датаваны 1309г.
Изображение
Тут вельмі яскрава гаворыцца пра Вітеня-
«УВЕДАЛ ЛЮБОВЬ ВАША ПРАВАЯ С СЫНОМ МОИМ С ВИТЕНЕМ
Відавочна,што Вітень быў хрышчаны,прычым непасрэдна Полацкім епіскапам,бо назвае яго мінавіта сваім сынам. Такое магло адбыцца толькі ў тым выпадку,калі Віцень з’яўляўся з Полацкай Княжай дынастыі,якую хрысціў мінавіта сам епіскап. Наступны Вялікі князь быў Гедымін-брат Вітеня. Відавочна,што ВКЛ правіла полацкая дынастыя,якая з’яўлялася праваслаўнай,аднак пайшла ад валхвавання. Ніякімі адсталымі жмудзімі,тут ніколі нават і ня пахла.
І гэта не жамойцкі міт аб “паганстве”,а захаваўшыся сапраўдны дакумант часоў Вітеня,гаворачы аб яго праваславіі і належанні да Полацкай Князскай Дынастыі,разам з яго братам Гедымінам,а таксама яго дзецьмі,бо паходзяць з такго ж роду. Вам зарас зразумела ? Ці што яшчэ вам паведаць аб Полацкай дзяржаве-Вялікім княсте Літоўскім?
Litcvin
 

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение starichok » Сб ноя 22, 2008 2:10 pm

Kryviec писал(а):Изображение
http://kryuja.org


Спасибо за сайт.

Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет :!:
Аватара пользователя
starichok
 
Сообщения: 83
Зарегистрирован: Вс ноя 16, 2008 10:04 pm

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Kryviec » Сб ноя 22, 2008 7:54 pm

starichok писал(а):Спасибо за сайт.

Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет :!:


Prasom :)

Так, поиск того, что нас объединяет представляется нам гораздо более продуктивным и интересным, чем бесконечные споры о разделе наследия ВКЛ - именно они это самое ВКЛ и хоронят окончательно
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение goward » Сб ноя 22, 2008 10:15 pm

Litcvin ваша логическая цепочка выстроена вполне логично.
На основании имеющихся у нас данных складывается противоречивая картина.

На каком основании летувисы берутся утверждать, что настоящее имя Гедимина не Гедимин, а Гедиминас? Не понятно. Но ладно ….-это на их совести…

Что мы знаем о Витине? Очень малое– буквально какие-то крупицы чтобы составить свою точку зрения о его происхождении. В хронике земли Прусской сказано, что он был сыном князя Лютувер (иногда Лутувер) Первоначально это имя наводит на вполне конкретные ассоциации, во-первых, что оно несет очень даже славянскую этимологию – Лютувер – исповедующий лютую веру. По Дизбургу Лютувер зачинатель рода Гедиминовичей. Витеня иногда называют братом Гедимина. Похоже, что имя Витеня такое же славянское, как и имя полоцкого князя Воина– брата Гедимина. У Воина сын Любка о славянской этимологии которого также не приходится сомневаться.
В этой связи очень интересное высказывание Густынской летописи которая сообщает, что князь Витень , "нача княжити над Литвою измысли себе герб и всему княжеству печать: рьщер збройный на коне с мечем, еже ныне наречут погоня ". Поэтому я с вами согласен - ни в коем случае нельзя отбрасывать полоцкую версию происхождения князей.
goward
Модератор
 
Сообщения: 2897
Зарегистрирован: Вс июл 08, 2007 2:27 pm
Откуда: Менск

Сообщение Litcvin » Вс ноя 23, 2008 2:22 am

Говард,мы знаем больше о Витене,чем предполагаем. Идём на поводу у жамойтов,не замечая очевидных фактов-
1.Во времена Витеня,пришлось осноное противостояние Литвы и немцев.Чтобы заручиться протекцией папского престола,Витень в Новогрудке строит кастёл-мол мы тоже братья-христиане. Это могло быть замечено только,если костёл мог быть построен в столице,а не на периферии. Этот шаг Витеня мог быть вызван только попыткой спасти государство от бесконечных войн. Крестоносцы первым делом, сжигают костёл(крестоносцы-защитники истинной веры :shock: !!!),что бы не дать Витеню осуществить данный план,типа все они язычники,и нет уних «истинных» храмов господних :cry: .
2.Возвращение войск Витеня из Пруссии,описано приходом в Гродно,и уходом за Гродно,тоесть в Новогрудок.
3.В погоне за крестоносцами лучших людей Витеня с ним вместе,описан случай с РУСИНОМ. В бою не представляются- «разрешите представится-русин…» :lol: ,не носят таблички,которые в бою и не рассматривают-«я-русин» :D . Как можно распознать его в сражении :? ? Тем более,среди самых знатных людей Витеня :shock: ? Очень просто,по древнему обычаю,описанным Ягайло-«но и каждый мужчина» принимает участие в погоне. Только по рясе и громадному кресту на шее,можно отличить попа,от любого другого.Попы в те времена очень часто,а то и всегда брались за оружие.Значит самое близкое окружение Витеня- попы,или как сказано в хронике-«лучшие люди королевства».Что так же подтверждает,отсутствие у него шлема,так как этому русину-попу срубили голову,а даже обычная бармица,самого простого шлема защитила бы от рубящего удара.
Другого способа в сражении распознать «национальность» :lol: ,увы не существует,только,если лучшие люди королевства отличаются от всех рясами,и громадными крестами на шее :wink: .
Если кому известны другие способы отличить ночью в бою «национальность» :shock: , а жмудам они как всегда известны :lol: (по прическам,цвету глаз,табличкам :lol: ),я с превиликим удовольствием их выслушаю.
Набожным был Витень из Новогрудка,Гедимин в своём окружении попов не держал :wink: .
Litcvin
 

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Litcvin » Вс ноя 23, 2008 2:31 am

Kryviec писал(а):Так, поиск того, что нас объединяет представляется нам гораздо более продуктивным и интересным, чем бесконечные споры о разделе наследия ВКЛ - именно они это самое ВКЛ и хоронят окончательно
Изучать культуру,которая первые зачатки дала в 16в.? Разрешите поинтересоваться,что же нашу культуру со жмудской объединяет :shock: ? Туфту о смерти Гингвилового Миндовга в 1287г.не предлагать. Каменные топоры тоже,разница в их использовании ими и нами 1000 лет :evil: .
Litcvin
 

След.

Вернуться в История

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot] и гости: 7

cron