Модераторы: goward, Vadim Deruzhinsky, Andrey Ladyzhenko
— Які зьмест укладаюць у “крыўскую ідэю” сёньняшнія яе прыхільнікі?
— Крыўя сёньня – гэта слова-сымбаль. Сымбаль імкненьня да пакрыёмай праўды нашай зямлі. Гэта міт пра нашыя вытокі, залаты век і шлях да адраджэньня. Гэта паўночная Традыцыя, якая ніколі не зьнікала і жыве ў кожным тутэйшым. Гэта рэлігійнасьць, якая арганічна спалучае дзядоўскую веру і народнае хрысьціянства. Гэта ідэя, якая апэлюе да больш высокіх сэнсаў і надчасавых каштоўнасьцяў. Гэта стыль, цалкам адрозны ад той прафанацыі, якую сёньня мы назіраем паўсюль у Беларусі. Гэта пэўны ўзор паводзінаў і сьветаадчуваньня.
radzimic писал(а):З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.
Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі
Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.
Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.
radzimic писал(а):А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?
Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.
Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.
У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.
Kryviec писал(а):
http://kryuja.org
,ці„И поиметь Кгинвил дочку у великого князя тверского у Борыса именем Марю, для которое ся окрестил у рускую віру…”[
Вядома ж,што Міндоўг быў забіты ў 1263г.Аб сьведчаць тагачасныя крыніцы. Аніякіх Гінгвілаў гісторыя зусім ня ведае,гэта адбылося ў 17ст.,калі празрыстасць Палачанства дынастыі ВКЛ была яшчэ зусім відавочна, а землі Літвы-летапіснай (сучаснай Беларусі)няведалі прасвету ад бясконцых войн,жамойцкія феадалы і вырашылі прыпісаць жамойцкасць датычна яшчэ і Полацкій Князёў.Так з’явіўся нейкі Гінгвіл,замест (захаванага ў памяці беларусаў) Барыса,а сучасныя летувісскія (жамойцкія) гісторыкі,нават сур’ёзна ўспрымаюць міт аб тым,што існуюць Барысаўскія камяні з надпісам-“Гінгвілаў сын”Вялікі князь Літоўскі Міндоўг, прыняўшы ў 1287 г. каталіцтва, у тым жа годзе выракаецца яго, а у 1289 г. „до Прус впавши, места, котрые были крижаки побудовали, попалил и всьх христиан, котрые там мешкали, высекл…
Нідзе няма звестак,што Бірута была жрыцай,акрамя гэтай жамойцкай казкі пра Гінгвіла,і першапачатковай назвы Літвы-Літубанія (гук ваеннай трубы(якіх толькі ў адных лятувісаў і ня знойдзена)на берагу мора.Аднак,нават па летапісу,толькі прусы ды ляхі да мора Варажскага прыседзець.) Літва ж,з самых першых звестак пач.11ст.сумежна з Руссю, а як нам вядома,на поўначы ад нас жылі яшчэ Яцьвягі,яшчэ былі Нальшаны,прычым у 13ст.яна ізноў выпадае на сумежнсць з Руссю (Кіевам уздоўж Бярэсце-Пінск),а Нальшаны,ды Яцьвягі ўзгадваюцца як асобныя дзяржавы,ці плямёны.вобраз Вялікага князя Літоўскага Вітаўта занатаваны ў пісьмовых крыніцах. Так напаўбоскае ягонае паходжаньне (нарадзіўся ад шлюбу Кейстута и паганскай жрыцы Біруты, што „хвалена от людей простых за богиню”[30]), выяўляецца ў здольнасьці рабіць гераічныя (надзвычайныя) ўчынкі ўжо ў дзіячым узросьце:
Kryviec писал(а):
http://kryuja.org
starichok писал(а):Спасибо за сайт.
Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет
Изучать культуру,которая первые зачатки дала в 16в.? Разрешите поинтересоваться,что же нашу культуру со жмудской объединяет ? Туфту о смерти Гингвилового Миндовга в 1287г.не предлагать. Каменные топоры тоже,разница в их использовании ими и нами 1000 лет .Kryviec писал(а):Так, поиск того, что нас объединяет представляется нам гораздо более продуктивным и интересным, чем бесконечные споры о разделе наследия ВКЛ - именно они это самое ВКЛ и хоронят окончательно
Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot] и гости: 7