
http://kryuja.org
Модераторы: goward, Vadim Deruzhinsky, Andrey Ladyzhenko
— Які зьмест укладаюць у “крыўскую ідэю” сёньняшнія яе прыхільнікі?
— Крыўя сёньня – гэта слова-сымбаль. Сымбаль імкненьня да пакрыёмай праўды нашай зямлі. Гэта міт пра нашыя вытокі, залаты век і шлях да адраджэньня. Гэта паўночная Традыцыя, якая ніколі не зьнікала і жыве ў кожным тутэйшым. Гэта рэлігійнасьць, якая арганічна спалучае дзядоўскую веру і народнае хрысьціянства. Гэта ідэя, якая апэлюе да больш высокіх сэнсаў і надчасавых каштоўнасьцяў. Гэта стыль, цалкам адрозны ад той прафанацыі, якую сёньня мы назіраем паўсюль у Беларусі. Гэта пэўны ўзор паводзінаў і сьветаадчуваньня.
radzimic писал(а):З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.
Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі
Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.
Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.
radzimic писал(а):А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?
Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.
Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.
У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.
starichok писал(а):Спасибо за сайт.
Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет
goward писал(а):На каком основании летувисы берутся утверждать, что настоящее имя Гедимина не Гедимин, а Гедиминас? Не понятно. Но ладно ….-это на их совести…
В хронике земли Прусской сказано, что он был сыном князя Лютувер (иногда Лутувер) Первоначально это имя наводит на вполне конкретные ассоциации, во-первых, что оно несет очень даже славянскую этимологию – Лютувер – исповедующий лютую веру.
Litcvin писал(а):Відавочна,што Вітень быў хрышчаны,прычым непасрэдна Полацкім епіскапам,бо назвае яго мінавіта сваім сынам.
Litcvin писал(а):Разрешите поинтересоваться,что же нашу культуру со жмудской объединяет?
Litcvin писал(а):Кончайте эту прожамойтину.Латгалы-нашы люди
, Жмудь в своё время мы не дорезали
. Они в 12в.только каменными топорами владели,это тогда,когда Литва-Логойск,Володшин,Браслав-полоцкое княжество!
Кончайте это прожамойтство!
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 21