Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Модераторы: goward, Vadim Deruzhinsky, Andrey Ladyzhenko

Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Kryviec » Вт сен 23, 2008 4:02 pm

Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение Эгил » Ср сен 24, 2008 1:45 am

У нас с вами одинаковые или очень похожие орнаменты.
Аватара пользователя
Эгил
 
Сообщения: 5643
Зарегистрирован: Вс апр 13, 2008 7:37 am
Откуда: Рига

Сообщение Kryviec » Ср сен 24, 2008 8:13 am

Эгил писал(а):У нас с вами одинаковые или очень похожие орнаменты.


Это и не удивительно :)
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Сб сен 27, 2008 8:02 pm

Почитал немного материалы. Много говорится о необходимости и важности для беларусов вернуться (или обращаться) к своей древней Традиции, например

— Які зьмест укладаюць у “крыўскую ідэю” сёньняшнія яе прыхільнікі?

— Крыўя сёньня – гэта слова-сымбаль. Сымбаль імкненьня да пакрыёмай праўды нашай зямлі. Гэта міт пра нашыя вытокі, залаты век і шлях да адраджэньня. Гэта паўночная Традыцыя, якая ніколі не зьнікала і жыве ў кожным тутэйшым. Гэта рэлігійнасьць, якая арганічна спалучае дзядоўскую веру і народнае хрысьціянства. Гэта ідэя, якая апэлюе да больш высокіх сэнсаў і надчасавых каштоўнасьцяў. Гэта стыль, цалкам адрозны ад той прафанацыі, якую сёньня мы назіраем паўсюль у Беларусі. Гэта пэўны ўзор паводзінаў і сьветаадчуваньня.



З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Сообщение Kryviec » Вс сен 28, 2008 6:34 pm

radzimic писал(а):З такiм поглядам варта пагадзiцца, аднак, што вядома з той старажытнай Традыцыi тых мiнулых часоў, накшталт, пантэен Багоў, мiталегiя, светапогляд? Сапраўды, на вашай старонцы есць некаторыя цiкавыя матэрыялы, але здаецца гэтага зусiм недастаткова дзеля рэканструктаравання старажытнай Традыцыi крывiчоў. Апрача таго, здаецца, тыя цi iншыя традыцыйныя накiрункi мусяць несьцi, апрача нейкай знешняй формы, глыбока iнiцыяцыйную сутнасць, i толькi ў гэткiм выпадку такая традыцыя будзе лiчыцца сапраўднай i жыццяздольнай. Хацелася б пачуць нейкiя каментары накшталт гэтага пытання.


Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі.

Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.

Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Вс сен 28, 2008 7:06 pm

Па-першае, Традыцыя ў вонкава хрысціянізаванай форме захавалася ў Беларусі дагэтуль, таму мы фактычна з'яўляемся яе сучаснікамі, а не проста аддаленымі ў часе рэканструктарамі


А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?

Па-другое, сучасныя навуковыя метады, прыкладам, семіётыка, дазваляюць выявіць або рэканструяваць найглыбінныя пласты міфа-паэтычнай мадэлі свету.


Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.

Па-трэцяе, ініцятычны характар Традыцыі з аднаго боку зноў жа існуе ў сялянскім асяроддзі, згадаць хаця б шматлікіх чараўнікоў, а з іншага, і ў горадзе гэта цалкам магчыма, толькі, вядома, не для ўсіх.




Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Сообщение Kryviec » Пн сен 29, 2008 9:04 am

radzimic писал(а):А ў якiм выглядзе гэта традыцыя iснуе? Размова iдзе аб традыцыi крывiчоў, iснуючэй у "хрысціянізаванай форме " альбо аб самой Традыцыi ў форме хрысцiянства? Дык i ўсе ж такi, а што вядома з самой традыцыi крыв., каб магчыма было б казаць, што гэта традыцыя дасель iснуе? Маецца на ўвазе: пантэен Багоў i мiталегiя. I якая праца iдзе ў гэтым накiрунку - цi гэта рэканструкт. знешняй формы цi ўсе ж такi нэпасрэдны " ўдзел" у самой сутнасцi адзiнай Традыцыi?


Вядома, ідзецца пра крыўскую Традыцыю, якая сёння існуе ў вонкава хрысціянізаванай форме. Крыўская міфалогія досыць добра захавалася, прынамсі асноўныя наратывы: касмаганічны, этнагенетычны, нават царскі. Персанажны код (пантэон) таксама вельмі сістэмны і досыць поўны, хаця зноў жа - вонкава хрысціянізаваны. Але амаль усе народнахрысціянскія святыя маюць менавіта дахрысціянскую іканаграфію.

Гучыць цiкава, аднак не зусiм зразумела. Дзеля гэтага неабходна мець сам матэрыял, iснуючы ў вуснай альбо пiсьмовай форме, менавiта гэта i афарбляе знешнюю форму традыцыi, а калi матэрыяла няма, як жа можа дапамочь "семiетыка", хiба толькi як цераз параўнанне з iншымi формамi iншых трад. форм, напрыклад, iндуiзма.


Вядома трэба мець матэрыял. Тутэйшы фальклор - адзін з найбагацейшых і добра зафіксаваных у Еўропе. Праблема насамрэч не ў наяўнасці матэрыялу, а ў яго адпаведнай і прафесійнай інтэрпрэтацыі.

Хацiце казаць, што iнiцыятычная сутнасць Традыцыi захавалася на Беларусi недзе ў славянскiм асяроддзi? Спадзяюся мы маем на ўвазе адное й тоеж.


У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение radzimic » Пн сен 29, 2008 11:34 pm

У сялянскім. Вядома, узяць хаця б перадачу ведаў і моцы чараўнікамі, пра што можна пачуць ці не ў кожнай вёсцы і нават убачыць, калі пашанцуе.


Вядома ж, у сялянскiм. :D Я вельмi здзiўлены. Насамрэч. Хацелася б пабачыць такiх чараўнiкоў, пагутарыць. Я i ня ведаў наша краiна багата такiм людам.

Дзякуй за вашу працу, есць цiкавыя матэрыялы, спадзяюся, будзе адчынены форум.

" і нават убачыць, калі пашанцуе."

Ага, сутыкнуцца з такiм на аўтобусным прыпынку. :wink:
Аватара пользователя
radzimic
 
Сообщения: 816
Зарегистрирован: Вс июн 29, 2008 3:49 am

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение starichok » Сб ноя 22, 2008 2:10 pm

Kryviec писал(а):Изображение
http://kryuja.org


Спасибо за сайт.

Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет :!:
Аватара пользователя
starichok
 
Сообщения: 83
Зарегистрирован: Вс ноя 16, 2008 10:04 pm

Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Kryviec » Сб ноя 22, 2008 7:54 pm

starichok писал(а):Спасибо за сайт.

Прекрастно что в Беларусии есть люди которым не безразлична балтская культура, они бережно относитса к тому что нас обьединяет :!:


Prasom :)

Так, поиск того, что нас объединяет представляется нам гораздо более продуктивным и интересным, чем бесконечные споры о разделе наследия ВКЛ - именно они это самое ВКЛ и хоронят окончательно
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

Сообщение goward » Сб ноя 22, 2008 10:15 pm

Litcvin ваша логическая цепочка выстроена вполне логично.
На основании имеющихся у нас данных складывается противоречивая картина.

На каком основании летувисы берутся утверждать, что настоящее имя Гедимина не Гедимин, а Гедиминас? Не понятно. Но ладно ….-это на их совести…

Что мы знаем о Витине? Очень малое– буквально какие-то крупицы чтобы составить свою точку зрения о его происхождении. В хронике земли Прусской сказано, что он был сыном князя Лютувер (иногда Лутувер) Первоначально это имя наводит на вполне конкретные ассоциации, во-первых, что оно несет очень даже славянскую этимологию – Лютувер – исповедующий лютую веру. По Дизбургу Лютувер зачинатель рода Гедиминовичей. Витеня иногда называют братом Гедимина. Похоже, что имя Витеня такое же славянское, как и имя полоцкого князя Воина– брата Гедимина. У Воина сын Любка о славянской этимологии которого также не приходится сомневаться.
В этой связи очень интересное высказывание Густынской летописи которая сообщает, что князь Витень , "нача княжити над Литвою измысли себе герб и всему княжеству печать: рьщер збройный на коне с мечем, еже ныне наречут погоня ". Поэтому я с вами согласен - ни в коем случае нельзя отбрасывать полоцкую версию происхождения князей.
goward
Модератор
 
Сообщения: 2897
Зарегистрирован: Вс июл 08, 2007 2:27 pm
Откуда: Менск

Сообщение lietuvaitis » Вс ноя 23, 2008 8:44 am

goward писал(а):На каком основании летувисы берутся утверждать, что настоящее имя Гедимина не Гедимин, а Гедиминас? Не понятно. Но ладно ….-это на их совести…


Ну это на вашей совести нам доказать, что в беларусии такие имена в 14 веке были в распостронении - а не всякие там Иваны, Борисы, Мстиславы, Изяславы, Всеславы, которыми полны ваши князя.

В хронике земли Прусской сказано, что он был сыном князя Лютувер (иногда Лутувер) Первоначально это имя наводит на вполне конкретные ассоциации, во-первых, что оно несет очень даже славянскую этимологию – Лютувер – исповедующий лютую веру.


Мне так нравится вам поносу давать, что неудержус и в этот раз.

Pétri de Dusburg Chronicon terrae Prussiae

Pucuwerus rex Lethowie eciam hoc anno filium suum Vithenum cum magno exercitu misil versus Poloniam ad terram Bristensem

Пукувер (Pucuwerus). — Имя этого литовского князя встречается у Петра из Дусбурга и у Николая фон Ерошина, а также в «Хронике великих магистров» (Pucuwer и Putuwer) (Puzyna J. Kim byl...). Будивид-Пукувер был князем Аукштайтии (в Жемайтии правил Будикид) (Biskup M., Labuda G. Dzieje... S. 185).

З-за графічных асаблівасцяў шрыфту друкаванага выдання XVII ст. хронікі Дусбурга магчымыя яшчэ некалькі чытанняў імя князя — Putuwerus і Lutuwerus. Lutuwerus не згадваецца больш у ніякіх верагодных крыніцах, толькі Тэадор Нарбут узгадвае яго пад імем Lutawor у кантэксце фантастычных звестак, і спасылаючыся на Раўданскі рукапіс і нейкія паданні [6], а відаць, што свае ж фальсіфікаты.
lietuvaitis
 
Сообщения: 4173
Зарегистрирован: Пт дек 29, 2006 12:01 pm

Сообщение lietuvaitis » Вс ноя 23, 2008 8:50 am

Litcvin писал(а):Відавочна,што Вітень быў хрышчаны,прычым непасрэдна Полацкім епіскапам,бо назвае яго мінавіта сваім сынам.


Конечно "православный" Витент строит в "столице" Новогрудке католический храм.

Как то слабо он разбирался в своей религии :lol:
lietuvaitis
 
Сообщения: 4173
Зарегистрирован: Пт дек 29, 2006 12:01 pm


Re: Цэнтр этнакасмалогіі «KRYUJA»

Сообщение Kryviec » Пн ноя 24, 2008 10:11 am

Litcvin писал(а):Кончайте эту прожамойтину :evil: .Латгалы-нашы люди :wink: , Жмудь в своё время мы не дорезали :twisted: . Они в 12в.только каменными топорами владели,это тогда,когда Литва-Логойск,Володшин,Браслав-полоцкое княжество!

Кончайте это прожамойтство! :evil:



смешны Вы :lol:
Аватара пользователя
Kryviec
 
Сообщения: 21
Зарегистрирован: Вт сен 23, 2008 3:58 pm

След.

Вернуться в История

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 21

cron